Thursday, January 28, 2010

Min Svärmors Middag

Det var min svärmors födelsdag i förra torsdagen och vi lagade kinesisk mat till hela familjen. Det här är vad vi hade till hennes födelsdagsmiddag:

birthday dinner for mother in grace

It was my mother-in-grace birthday last Thursday and we cooked Chinese food for the whole family. These are what we had for her birthday dinner:

Pot stickers as starter
Jiaozi 餃子 as a starter


Sweet and sour pork
Sweet & Sour Pork
Söt och Sur Flaskött

Anka brost med paprika
Duck Breast with Red Pepper and Spring Onions
Anka brost med paprika och salladslök

Broccoli with shitaki mushroom and dried scallop sauce
Broccoli with braised shitaki mushroom in dried scallop sauce
Broccoli med shitaki svamp och tork pilgrimsmussla sas

Fisk med purjolök
Sea bream with braised leeks, chili and ginger
Fisk med purjolök och chili och ingefära


Tiramisu for all
Tiramisu to end off as dessert
Tiramisu till efterrätt

Recipes for the above will soon follow, keep a lookout :)

4 comments:

  1. HI CHARISSA!!!

    wow!! that looks fantastic! like straight out of Chinese Restaurant's kitchen.
    Bet your MIG must be thrilled!! :D

    Nikki

    ReplyDelete
  2. I didn't expect them to finished everything but they did, so I guess they like it :)

    ReplyDelete
  3. wowo!! det var fantastisk mat du gjort. jag tror att nästa onsdag blir mycket mer gott hahah.....:P

    ReplyDelete
  4. inte lika alla kinesisk mat men jag hoppas det blir bra, Johan ska laga mat också :)

    ReplyDelete